Dit moet je weten over de nieuwe Facebook lay-out | Start Met Gemak

Dit moet je weten over de nieuwe Facebook lay-out

terug

Vanaf deze maand verplicht Facebook gebruikers om de nieuwe lay-out te gebruiken. Maar wat is er zo speciaal aan deze lay-out?

Er zijn eigenlijk geen grote veranderingen, het lijkt heel ingewikkeld omdat Facebook heeft ingezet op het verbeteren van de navigatie. Zo zijn huidige functionaliteiten beter te vinden, daarnaast lijkt de desktopversie nu meer op de mobiele app. We zetten de belangrijkste veranderingen voor ondernemers op een rij:

 

De profiel- en omslagfoto overlappen niet meer

Je kunt nu de ruimte voor jouw omslagfoto volledig benutten, want de profielfoto overlapt jouw omslagfoto niet meer in de nieuwe Facebook lay-out. Controleer wel even of de afmetingen van jouw omslagfoto nog kloppen, hier heeft ook een kleine wijziging in plaatsgevonden.

 

De ‘Meer’ knop op de bedrijfspagina

Wanneer een bezoeker van jouw bedrijfspagina in de nieuwe Facebook lay-out op de knop ‘Meer’ klikt, dan krijgt hij de mogelijkheid om doorverwezen te worden naar verschillende andere platforms. Zo krijg je de mogelijkheid om jouw kanalen aan elkaar te koppelen.

 

De tabbladen van jouw bedrijfspagina

De navigatie tabbladen bevinden zich nu aan de zijkant in plaats van aan de bovenkant van jouw bedrijfspagina. Wat het geheel overzichtelijker en de tabbladen beter vindbaar maakt.

 

Volgorde van de nieuwsfeed

Je kunt de volgorde van je berichten nu niet meer zelf veranderen in de nieuwsfeed. Je kunt nu wel aangeven welke vrienden of pagina’s je als eerste wilt zien. Dit kun je instellen bij ‘voorkeuren voor nieuwsoverzicht’. Wil je er zeker van zijn dat jouw doelgroep jouw berichten ontvangt? Vertel ze dan ook dat ze jouw berichten niet meer missen wanneer ze jouw pagina bij voorkeuren opgeven.

 

Donkere modus

De donkere modus is er voor de mobiele versie al een tijdje, maar nu dus ook voor de desktopversie. Werk je vaak ’s avonds aan jouw zakelijke Facebook? Dan is de donkere desktopversie wellicht handig voor jou.

 

Al met al zijn er dus niet veel spannende veranderingen in de nieuwe lay-out. Heb je ergens vragen over? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag!

Meer over dit onderwerp:

Aan de slag met social media

Aan de slag met jouw social media In dit handboek geven we jou de basis voor jouw social media strategie. Je wordt aan het denken gezet over de doelen van..

Lees meer
Tips & Tricks

Hashtagonderzoek: zo vind je de juiste hashtags

Wat zijn hashtags? Een hashtag (#) zie je vaak onderaan een bericht of in de tekst op social media. Soms zie je complete lappen tekst aan hashtags bij berichten. Maar..

Lees meer

De praktische social media planning

Plan jouw social media content Er zijn talloze templates voor social media planningen te downloaden. Deze zijn vaak zo ingewikkeld dat je er al uren aan kwijt bent om te..

Lees meer

Jouw marketingstrategie op één A4

Jouw marketingstrategie op een A4tje Hoe ga je jouw bedrijf onder de aandacht brengen? Het is lastig om een rode draad te creëren voor jouw marketingactiviteiten. Maar we helpen je..

Lees meer
Tips & Tricks

De Facebook-pixel 💡

Je hebt er vast wel eens van gehoord, maar wat is het en wat kun je ermee? De Facebook-pixel is een hulpmiddel waarmee je de effectiviteit van je advertenties kunt..

Lees meer