Meestal bekijk je jouw eigen website op jouw laptop, wanneer je aan het werk bent. Maar controleer de website ook eens op jouw mobiel, het grootste deel van de bezoekers komt via een mobiel apparaat op jouw website. Het zou zonde zijn als al deze bezoekers afhaken doordat jouw website niet optimaal functioneert op mobiele apparaten.
Waar jou bezoekers afhaken of op welke apparaten ze jouw website bezoeken kun je aflezen in Google Analytics. Met deze tool leer je meer over de gebruikers van jouw website. Hier kun je ook het bouncepercentage aflezen, dat is het percentage bezoekers dat maar één pagina heeft bezocht en daarna is afgehaakt. Probeer te streven naar een percentage dat tenminste lager dan 75% ligt. Een goed percentage is afhankelijk van het soort website, zo hebben webshops doorgaans een lager bouncepercentage dan bijvoorbeeld blogs.
Er is niets vervelender dan een webpagina die er eeuwen voor nodig heeft om te laden. De meest voorkomende oorzaak hier van is te grote afbeeldingen uploaden, deze zorgen er namelijk voor dat jouw pagina minder snel geladen wordt. Je kunt het beste 500 KB aanhouden als richtlijn voor jouw media. Je kunt jouw afbeeldingen gemakkelijk in paint verkleinen tot een kleinere bestandsgrootte. 📸Â
Benieuwd naar de snelheid van jouw website? Test het gratis met Google Pagespeed.
Start met Gemak is er voor mensen die passie hebben voor het ondernemerschap. Starter of doorgewinterde ondernemer; wij maken geen onderscheid. Wij zijn van mening dat professionele marketing voor iedereen toegankelijk moet zijn.
Wil je weten hoe? Lees hier meer over ons en over onze werkwijze.
Domeinnamen en hosting zorgen ervoor dat jouw website online is. We leggen je zo simpel eenvoudig mogelijk uit hoe dit in zijn werk gaat. Wat is een domeinnaam? Jouw domeinnaam..
Lees meerAan de slag met jouw SEO Seach Engine Optimization oftewel SEO, gaat om de ranking van jouw website in Google. Goed gevonden worden in Google, dat is waar menig ondernemer zich..
Lees meerJouw marketingstrategie op een A4tje Hoe ga je jouw bedrijf onder de aandacht brengen? Het is lastig om een rode draad te creëren voor jouw marketingactiviteiten. Maar we helpen je..
Lees meerWat is Google Mijn Bedrijf? Google Mijn Bedrijf is een optie van Google waar bedrijven zich voor kunnen aanmelden. Je wordt dan weergeven tussen de bedrijven wanneer iemand zoekt op..
Lees meerMaak het persoonlijker Zeker wanneer je ZZP’er bent of een klein bedrijf hebt is het erg belangrijk om te laten zien wie je bent, wat je doet en vooral waarom..
Lees meer