5 low budget marketingtips voor starters | Start Met Gemak

5 low budget marketingtips voor starters

terug

Als startende ondernemer heb je meestal geen gigantisch marketingbudget om jouw product of dienst op de markt te brengen. Gelukkig kun je ook met een klein budget al een heel eind komen! Benieuwd hoe? Ga aan de slag met onze low budget marketingtips voor starters.

 

Een bedrijfsnaam

Het begint allemaal bij jouw bedrijfsnaam. Denk niet te ingewikkeld en ga voor een bedrijfsnaam die te maken heeft met jou of jouw product of dienst. Hierbij kan het helpen om eerst op zoek te gaan naar een beschikbare domeinnaam, dit kun je gratis checken op sidn.nl. Kies voor een domeinnaam die goed te onthouden en eenvoudig te spellen is.

 

Aanwezigheid op social media

Social media is gratis, indien je niet adverteert natuurlijk. Het is een laagdrempelige manier om jouw bedrijf kenbaar te maken bij jouw doelgroep. Het is wel belangrijk dat je jezelf afvraagt wie jouw doelgroep überhaupt is en waar deze te vinden is. Wellicht heb je ervoor gekozen om actief te zijn op Instagram, maar bevindt jouw doelgroep zich helemaal niet op dit platform.

Lees ook onze social media marketingtips voor starters

 

Marketingtips voor startersDeel jouw kennis

Het is de bedoeling dat jouw potentiële klanten weten waar ze jou voor kunnen bellen. Door kennis over jouw vakgebied te delen, maak je jouw expertise kenbaar. Denk aan het delen van tips en handige templates of voorbeelden. Let wel, de informatie moet ook begrijpelijk zijn voor jouw doelgroep. Jij bent dan wel op de hoogte van alle vaktermen, maar dat wil niet zeggen dat de lezer of gebruiker dat ook is.

 

Maak gebruik van je netwerk

De eerste klanten komen vaak via je eigen netwerk. Misschien denk je dat er geen behoefte is aan jouw product of dienst binnen jouw netwerk. Maar vergeet niet dat iedereen binnen jouw netwerk ook weer een eigen netwerk heeft waar misschien wel een potentiële klant tussen zit. Enthousiasmeer anderen over jouw bedrijf en wie weet schakelen ze jou in!

 

Mond-tot-mond reclame

Mond-tot-mond reclame (nee, geen mond-op-mond reclame) is misschien wel de goedkoopste vorm van reclame. Je zorgt ervoor dat anderen over jouw bedrijf gaan praten. Wanneer klanten extreem tevreden zijn, zullen ze eerder geneigd zijn om over jouw bedrijf te praten tegen anderen. Dit geldt helaas ook voor extreem ontevreden klanten, dit wil je als startende ondernemer natuurlijk vermijden. Creëer tevreden klanten, wie weet worden ze wel de ambassadeurs van jouw bedrijf.

Meer over dit onderwerp:

Starter van de maand

Starter van de maand: PvH Entertainment & Events

Even voorstellen… Mijn naam is Pieter van Heijst en ik ben te vinden in Roermond. Op 1 april (ja echt!) ben ik begonnen met mijn bedrijf, PvH Entertainment en Events…

Lees meer