Iedereen maakt tegenwoordig video’s. Sta maar eens stil bij hoeveel content je zelf nog actief leest en hoeveel je bekijkt. En dat is niet vreemd. Want met de hoeveelheid beschikbare informatie die we dagelijks verwerken, is video het perfecte medium om snel te checken wat wel of niet interessant is om tijd in te investeren.
Leuk dat we allemaal van bewegende beelden houden. Maar hoe ga je daarmee om als bedrijf? Hoe spreek je dan binnen enkele seconden (soms zonder geluid) je doelgroep aan? En hoe zorg je ervoor dat je beeldmateriaal onderscheidend is van die van andere bedrijven?
Dat is precies wat een videobedrijf voor je uitzoekt.
Kies voor knallende content
Social media, reclames, websites en presentaties. Tegenwoordig heeft alles wat meer pit nodig om niet verloren te raken in een eindeloze stroom van media. Het is dus belangrijk dat je als merk nog voor de volgende scrollbeweging – of klik – iemands aandacht hebt gegrepen. En dan hebben we het nog niet gehad over hoeveel tijd er in contentcreatie zit.
Cue videobedrijven. Zij weten als geen ander hoe knallende beelden en een pakkende boodschap hét verschil maken. Als verbinding tussen de wereld van je bedrijf en die van de consument, zorgen ze ervoor dat jullie kennis en expertise van de schermen spat. Dat doen ze met een team van specialisten, de juiste tools én uitgebreide kennis over storytelling en techniek.
Welk videobedrijf past bij je merk?
Videobedrijven zijn net zo divers als de doelgroepen en klanten waar ze voor creëren. In plaats van lukraak een bedrijf te benaderen en hopen dat het klikt, is het dus altijd goed om wat onderzoek te doen.
Ons advies is daarbij om altijd vanuit je eigen merkverhaal te vertrekken. Waar staat jouw organisatie voor en wat zijn de normen en waarden die jullie hanteren? Vervolgens is het belangrijk om na te denken over jullie doelgroep en hoe zij informatie verwerken.
Het helpt namelijk om met een videobedrijf samen te werken dat inzicht heeft in de expertise van jouw organisatie, je doelgroep en de media die je wilt gebruiken. De wereld van techniek zit heel anders in elkaar dan die van de sierteelt. En het creëren van een reclamespot werkt niet hetzelfde als het produceren van social media content.
Daarnaast heeft een videobedrijf vaak een eigen creatieve en esthetische uitstraling. Los van het feit dat het allemaal professionals zijn die zich makkelijk in de visie van hun klanten kunnen verplaatsen, scheelt het als jullie esthetische voorkeuren bij elkaar in de buurt liggen.
Hoe belangrijk is specialisatie?
We hadden het net al over de unieke uitstraling van videobedrijven, maar vaak zijn ze ook actief in specifieke sectoren. Logisch, want verschillende sectoren met verschillende doelgroepen hebben andere wensen.
Een gespecialiseerd videobedrijf kan de behoefte van de klant vaak beter beantwoorden, dan een bedrijf dat een beetje van alles produceert. Dit omdat ze precies weten hoe de markt, doelgroep en marketing van een sector bewegen. Dat scheelt een hoop onderzoek, tijd en kosten.
Ook is het waardevol als een videobedrijf bekend is met de werkwijze binnen jouw sector. Dat maakt het begrijpen van de boodschap en de intentie van je bericht een stuk makkelijker.
Kies voor kwaliteit én persoonlijkheid
Lang verhaal kort, samenwerken met een videobedrijf heeft zeker een meerwaarde als het gaat over de aandacht van je doelgroep trekken. Met welke partij je de handen schudt, maakt daarin wel degelijk het verschil. Doe dus onderzoek naar verschillende bedrijven en kies voor een videobedrijf dat in het verlengde van je eigen merkidentiteit ligt.
Afbeelding door pexels