Een eigen bedrijf starten | Start Met Gemak

Een eigen bedrijf starten

terug

Tof dat je interesse hebt in het starten van een eigen bedrijf! Er komt nogal wat op je af wanneer je begint als ondernemer. Daarom hebben we voor je op een rijtje gezet wat je kunt verwachten wanneer je gaat starten met jouw eigen bedrijf.

Waar ga je een bedrijf in beginnen?

Heb je een gat in de markt gevonden? Of heb je wel de ambitie om te ondernemen maar weet je nog niet zo goed waarmee? Ontdek waar jouw interesses en kwaliteiten liggen door de markt te verkennen. Doe marktonderzoek en vergeet niet jouw concurrenten te analyseren. Bedenk wat jouw unieke kwaliteiten zijn ten opzichte van concurrenten. Dit vormt de basis voor jouw strategie.

Reclamebureau RoermondBepaal jouw marketingstrategie

Hoe ga je jouw bedrijf onder de aandacht brengen? Het is lastig om een rode draad te creëren voor jouw marketingactiviteiten. Maar we helpen je een handje met ons template: marketingstrategie op één A4tje. Je kunt hem zelf invullen aan de hand van jouw bedrijf. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, neem gerust contact met ons op. Onze marketeers denken graag mee hoe jij jouw bedrijf op de kaart zet.

Maak een financieel overzicht

Voor het starten van een bedrijf is geld nodig. Ga kritisch na welke kosten er zijn en maak een inschatting van de opbrengsten. Bedenk ook waarmee je de kosten gaat financieren, bijvoorbeeld met eigen vermogen, lening of investeerders. Zo krijg je een financieel overzicht waarmee je kunt inschatten of jouw idee haalbaar is.

Bedenk een bedrijfsnaam met bijpassende domeinnaam

Om jouw onderneming in te schrijven bij de KVK (Kamer van Koophandel) heb je een bedrijfsnaam nodig. Zorg ervoor dat jouw bedrijfsnaam uniek, herkenbaar, leesbaar en duidelijk is. Daarnaast is het handig om te checken of er een bijpassende domeinnaam bestaat (www.domeinnaam.nl) voor jouw bedrijfsnaam. Zo zorg je ervoor dat jouw website vindbaar is voor gebruikers.

Lees meer over domeinnamen

Rechtsvorm kiezen

Rechtsvormen zijn bijvoorbeeld eenmanszaak, besloten vennootschap (bv), vennootschap onder firma (vof) of maatschap. De KVK heeft een handige keuzehulp ontwikkeld waarmee je aan de hand van een paar vragen achter de geschikte rechtsvorm komt.

Naar de keuzehulp

De gevreesde administratie

Het bijhouden en opzetten van de administratie is ook een onderdeel van ondernemen. Je kunt ervoor kiezen om het uit te besteden, maar je kunt er ook voor kiezen om zelf aan de slag te gaan. Hier zijn verschillende tools voor beschikbaar.

Lets go!

Nadat je je hebt ingeschreven bij de KVK kun je aan de slag met het benaderen van klanten. Weet je niet zo goed hoe je aan klanten komt? Ga aan de slag met het opzetten van een marketingfunnel of neem contact op met onze marketeers. We helpen je graag op weg. Heb je ook al nagedacht over een website, visitekaartjes en een logo?

Neem contact op

 

Meer over dit onderwerp:

Tips & Tricks

Hoe versterk je klantenbinding?

Het binnenhalen van nieuwe klanten is voor de meeste ondernemers een prioriteit, logisch toch? Helaas wordt het opbouwen van een relatie met huidige klanten wel eens vergeten. Klantenbinding is belangrijk voor..

Lees meer
Starter van de maand

PvH Entertainment & Events

Even voorstellen… Mijn naam is Pieter van Heijst en ik ben te vinden in Roermond. Op 1 april (ja echt!) ben ik begonnen met mijn bedrijf, PvH Entertainment en Events…

Lees meer
Tips & Tricks

5 low budget marketingtips voor starters

Als startende ondernemer heb je meestal geen gigantisch marketingbudget om jouw product of dienst op de markt te brengen. Gelukkig kun je ook met een klein budget al een heel..

Lees meer

Jouw marketingstrategie op één A4

Jouw marketingstrategie op een A4tje Hoe ga je jouw bedrijf onder de aandacht brengen? Het is lastig om een rode draad te creëren voor jouw marketingactiviteiten. Maar we helpen je..

Lees meer
Tips & Tricks

De identiteit van jouw bedrijf

Wat is bedrijfsidentiteit? Bedrijfsidentiteit is het beeld dat ondernemers over hun eigen bedrijf hebben. Het wordt ook wel de persoonlijkheid van jouw bedrijf genoemd. Hoe wil je door jouw doelgroep..

Lees meer