Tof dat je interesse hebt in het starten van een eigen bedrijf! Er komt nogal wat op je af wanneer je begint als ondernemer. Daarom hebben we voor je op een rijtje gezet wat je kunt verwachten wanneer je gaat starten met jouw eigen bedrijf.
Heb je een gat in de markt gevonden? Of heb je wel de ambitie om te ondernemen maar weet je nog niet zo goed waarmee? Ontdek waar jouw interesses en kwaliteiten liggen door de markt te verkennen. Doe marktonderzoek en vergeet niet jouw concurrenten te analyseren. Bedenk wat jouw unieke kwaliteiten zijn ten opzichte van concurrenten. Dit vormt de basis voor jouw strategie.
Hoe ga je jouw bedrijf onder de aandacht brengen? Het is lastig om een rode draad te creëren voor jouw marketingactiviteiten. Maar we helpen je een handje met ons template: marketingstrategie op één A4tje. Je kunt hem zelf invullen aan de hand van jouw bedrijf. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, neem gerust contact met ons op. Onze marketeers denken graag mee hoe jij jouw bedrijf op de kaart zet.
Voor het starten van een bedrijf is geld nodig. Ga kritisch na welke kosten er zijn en maak een inschatting van de opbrengsten. Bedenk ook waarmee je de kosten gaat financieren, bijvoorbeeld met eigen vermogen, lening of investeerders. Zo krijg je een financieel overzicht waarmee je kunt inschatten of jouw idee haalbaar is.
Om jouw onderneming in te schrijven bij de KVK (Kamer van Koophandel) heb je een bedrijfsnaam nodig. Zorg ervoor dat jouw bedrijfsnaam uniek, herkenbaar, leesbaar en duidelijk is. Daarnaast is het handig om te checken of er een bijpassende domeinnaam bestaat (www.domeinnaam.nl) voor jouw bedrijfsnaam. Zo zorg je ervoor dat jouw website vindbaar is voor gebruikers.
Rechtsvormen zijn bijvoorbeeld eenmanszaak, besloten vennootschap (bv), vennootschap onder firma (vof) of maatschap. De KVK heeft een handige keuzehulp ontwikkeld waarmee je aan de hand van een paar vragen achter de geschikte rechtsvorm komt.
Het bijhouden en opzetten van de administratie is ook een onderdeel van ondernemen. Je kunt ervoor kiezen om het uit te besteden, maar je kunt er ook voor kiezen om zelf aan de slag te gaan. Hier zijn verschillende tools voor beschikbaar.
Nadat je je hebt ingeschreven bij de KVK kun je aan de slag met het benaderen van klanten. Weet je niet zo goed hoe je aan klanten komt? Ga aan de slag met het opzetten van een marketingfunnel of neem contact op met onze marketeers. We helpen je graag op weg. Heb je ook al nagedacht over een website, visitekaartjes en een logo?
Je logo is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je merkidentiteit. Het is voor de meeste mensen de eerste kennismaking met een bedrijf en wordt daarnaast in vrijwel alle marketinguitingen..
Lees meerKledinglijn beginnen Wat tof dat je interesse hebt in je eigen kledinglijn beginnen! Met je eigen kledinglijn kun je creativiteit en passie kwijt en heb je natuurlijk veel vrijheid. Je kunt..
Lees meerJe hebt je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en kunt eindelijk aan de slag, yes! Nu moet jij jezelf en je bedrijf zichtbaar maken en naamsbekendheid creëren. Drukwerk is..
Lees meerHoe start ik met marketing? Marketing en ondernemerschap zijn nauwsluitend aan elkaar gekoppeld. Hoe goed jouw product of dienst ook is, zonder naamsbekendheid en de juiste marketingactiviteiten zal het niet..
Lees meerStart met het bepalen van je doelgroep Als startende ondernemer is het essentieel om je doelgroep te bepalen. Het zorgt ervoor dat je een duidelijk beeld hebt over wie je..
Lees meer