Stappenplan: eigen kledinglijn beginnen ✅ | Start met Gemak

Eigen kledinglijn beginnen [Stappenplan]

terug

Kledinglijn beginnen

Wat tof dat je interesse hebt in je eigen kledinglijn beginnen! Met je eigen kledinglijn kun je creativiteit en passie kwijt en heb je  natuurlijk veel vrijheid. Je kunt de werkzaamheden immers vanaf elke locatie uitvoeren. Dat is voor velen een reden om een kledinglijn te beginnen. Om vanaf nul te starten met je kledinglijn is natuurlijk spannend. Maar daar helpen we je graag bij!

Net als elke andere startende ondernemer kom je met een eigen kledinglijn ook uitdagingen tegen. In dit artikel nemen we je stap voor stap mee in alles waar je mee aan moet denken bij het beginnen van een kledinglijn.

 

Stap 1: Eigen merk beginnen

De eerste stap is het beginnen van een eigen merk. Daarbij hoort het bedenken van een merknaam. Zorg ervoor dat deze uniek, herkenbaar, leesbaar en duidelijk is. Daarnaast is het handig om te checken of er een bijpassende domeinnaam bestaat (www.domeinnaam.nl) voor jouw merk. Zo zorg je ervoor dat jouw merknaam vindbaar is voor gebruikers. Dat check je eenvoudig via www.sidn.nl. Jouw eigen merk beginnen? Vergeet dan niet om jouw merk in te schrijven bij de KVK (Kamer van Koophandel).

 

Stap 2: Eigen logo kledinglijn maken

Na het bedenken van je merknaam ga je aan de slag met het bedenken van een logo voor jouw kledinglijn. Een logo dient uit te stralen waar je voor staat. Wil je bijvoorbeeld exclusiviteit uitstralen met je merk? Dan is het van belang om dit ook met het logo uit te stralen. Je logo vormt immers de basis voor andere marketinguitingen.

Wist je dat wij tijdelijk een maatwerk logo ontwerpen voor maar € 79?

Logo voor startende ondernemer

 

Stap 3: Eigen kledinglijn webshop beginnen

Ben je klaar met het ontwerpen en ontwikkelen van je eigen kledinglijn? Dan wordt het tijd om te starten met de verkoop. Je kunt je eigen kledinglijn verkopen via andere kanalen als winkels of webshops. Of je gaat je eigen kledinglijn webshop beginnen. Wij helpen je graag met een maatwerk webshop waarin jouw kledinglijn volledig tot zijn recht komt.

 

Stap 4: Breng jouw kledinglijn onder de aandacht

Als laatste is het van belang om jouw kledinglijn onder de aandacht te brengen bij de doelgroep. Er zijn veel verschillende manieren om dat te doen. Hierbij kun je denken aan advertenties op Facebook, Instagram of Google. Daarnaast zou je gebruik kunnen maken van (micro)influencers, deel jouw producten uit en vraag of ze jouw product willen promoten. We denken graag met je mee!

 

Over Start Met GemakMarketingtips voor starters

Afhankelijk van je doelstelling, doelgroep en budget kan je verschillende marketingactiviteiten uitvoeren om je eigen kledinglijn te beginnen. Zoek je hulp om te starten met marketing? Maak een afspraak bij ons en ontvang vrijblijvend advies. Samen gaan we voor resultaat.

info@startmetgemak.nl
+31 0475 232823

Ik wil gratis marketingadvies

Meer over dit onderwerp:

Tips & Tricks

Waarom heeft je logo een update nodig?

Je logo is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je merkidentiteit. Het is voor de meeste mensen de eerste kennismaking met een bedrijf en wordt daarnaast in vrijwel alle marketinguitingen..

Lees meer
Tips & Tricks

Drukwerk voor de startende ondernemer

Je hebt je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en kunt eindelijk aan de slag, yes! Nu moet jij jezelf en je bedrijf zichtbaar maken en naamsbekendheid creëren. Drukwerk is..

Lees meer
Tips & Tricks

Hoe start ik met marketing?

Hoe start ik met marketing?  Marketing en ondernemerschap zijn nauwsluitend aan elkaar gekoppeld. Hoe goed jouw product of dienst ook is, zonder naamsbekendheid en de juiste marketingactiviteiten zal het niet..

Lees meer
Tips & Tricks

Start met het bepalen van je doelgroep

Start met het bepalen van je doelgroep Als startende ondernemer is het essentieel om je doelgroep te bepalen. Het zorgt ervoor dat je een duidelijk beeld hebt over wie je..

Lees meer
Tips & Tricks

Hoe versterk je klantenbinding?

Het binnenhalen van nieuwe klanten is voor de meeste ondernemers een prioriteit, logisch toch? Helaas wordt het opbouwen van een relatie met huidige klanten wel eens vergeten. Klantenbinding is belangrijk voor..

Lees meer