Het binnenhalen van nieuwe klanten is voor de meeste ondernemers een prioriteit, logisch toch? Helaas wordt het opbouwen van een relatie met huidige klanten wel eens vergeten. Klantenbinding is belangrijk voor de stabiliteit en groei van je bedrijf. We geven je waardevolle tips hoe jij de binding met huidige klanten kunt versterken.
Wees ook vanuit een professionele rol gewoon jezelf. Een goede klantenbinding is voornamelijk gebouwd op vertrouwen, respect en onderlinge klik. Behandel jouw klanten daarom altijd op dezelfde manier waarop je zelf behandeld zou willen worden. Zo bind je klanten die bij jouw bedrijf passen.
Om een gepast aanbod te doen is het handig om de wensen, behoeften en interesses van je klanten te weten. Maar om jouw klanten te binden is het ook belangrijk om na een aankoop te blijven vragen naar deze wensen, behoeften en interesses. Zo kom je erachter waar je jouw klanten nog mee zou kunnen helpen. Hierdoor kom je geïnteresseerd, attent en eerlijk over en blijft de relatie met de klant succesvol.
Het kan altijd gebeuren dat er iets mis gaat. Wanneer je hier open en eerlijk over communiceert naar de klant zal dit gewaardeerd worden. Maar ook transparante prijzen, geen kleine lettertjes en geen addertjes onder het gras zorgen ervoor dat jouw klant een goed gevoel krijgt bij de samenwerking.
Beloon trouwe klanten met een loyaliteitsprogramma. Denk eens aan de zegeltjes bij de supermarkt of een klantenkaart van de drogist. Het belonen van trouwe klanten met kortingen of acties is een goede tool voor klantenbinding.
Zorg dat jouw klanten je niet vergeten. De feestdagen komen er weer aan, de uitgelezen kans om jouw klanten te bedanken voor het afgelopen jaar met een leuke kerstkaart. Niets leuker dan een gepersonaliseerde kaart voor jouw bedrijf. Wij ontwerpen hem graag voor je, geheel in huisstijl.
Tof dat je interesse hebt in het starten van een eigen bedrijf! Er komt nogal wat op je af wanneer je begint als ondernemer. Daarom hebben we voor je op..
Lees meerAls startende ondernemer heb je meestal geen gigantisch marketingbudget om jouw product of dienst op de markt te brengen. Gelukkig kun je ook met een klein budget al een heel..
Lees meerJouw marketingstrategie op een A4tje Hoe ga je jouw bedrijf onder de aandacht brengen? Het is lastig om een rode draad te creëren voor jouw marketingactiviteiten. Maar we helpen je..
Lees meerWat is bedrijfsidentiteit? Bedrijfsidentiteit is het beeld dat ondernemers over hun eigen bedrijf hebben. Het wordt ook wel de persoonlijkheid van jouw bedrijf genoemd. Hoe wil je door jouw doelgroep..
Lees meer