Het binnenhalen van nieuwe klanten is voor de meeste ondernemers een prioriteit, logisch toch? Helaas wordt het opbouwen van een relatie met huidige klanten wel eens vergeten. Klantenbinding is belangrijk voor de stabiliteit en groei van je bedrijf. We geven je waardevolle tips hoe jij de binding met huidige klanten kunt versterken.
Wees ook vanuit een professionele rol gewoon jezelf. Een goede klantenbinding is voornamelijk gebouwd op vertrouwen, respect en onderlinge klik. Behandel jouw klanten daarom altijd op dezelfde manier waarop je zelf behandeld zou willen worden. Zo bind je klanten die bij jouw bedrijf passen.
Om een gepast aanbod te doen is het handig om de wensen, behoeften en interesses van je klanten te weten. Maar om jouw klanten te binden is het ook belangrijk om na een aankoop te blijven vragen naar deze wensen, behoeften en interesses. Zo kom je erachter waar je jouw klanten nog mee zou kunnen helpen. Hierdoor kom je geïnteresseerd, attent en eerlijk over en blijft de relatie met de klant succesvol.
Het kan altijd gebeuren dat er iets mis gaat. Wanneer je hier open en eerlijk over communiceert naar de klant zal dit gewaardeerd worden. Maar ook transparante prijzen, geen kleine lettertjes en geen addertjes onder het gras zorgen ervoor dat jouw klant een goed gevoel krijgt bij de samenwerking.
Beloon trouwe klanten met een loyaliteitsprogramma. Denk eens aan de zegeltjes bij de supermarkt of een klantenkaart van de drogist. Het belonen van trouwe klanten met kortingen of acties is een goede tool voor klantenbinding.
Zorg dat jouw klanten je niet vergeten. De feestdagen komen er weer aan, de uitgelezen kans om jouw klanten te bedanken voor het afgelopen jaar met een leuke kerstkaart. Niets leuker dan een gepersonaliseerde kaart voor jouw bedrijf. Wij ontwerpen hem graag voor je, geheel in huisstijl.
Je logo is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je merkidentiteit. Het is voor de meeste mensen de eerste kennismaking met een bedrijf en wordt daarnaast in vrijwel alle marketinguitingen..
Lees meerKledinglijn beginnen Wat tof dat je interesse hebt in je eigen kledinglijn beginnen! Met je eigen kledinglijn kun je creativiteit en passie kwijt en heb je natuurlijk veel vrijheid. Je kunt..
Lees meerJe hebt je ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en kunt eindelijk aan de slag, yes! Nu moet jij jezelf en je bedrijf zichtbaar maken en naamsbekendheid creëren. Drukwerk is..
Lees meerHoe start ik met marketing? Marketing en ondernemerschap zijn nauwsluitend aan elkaar gekoppeld. Hoe goed jouw product of dienst ook is, zonder naamsbekendheid en de juiste marketingactiviteiten zal het niet..
Lees meerStart met het bepalen van je doelgroep Als startende ondernemer is het essentieel om je doelgroep te bepalen. Het zorgt ervoor dat je een duidelijk beeld hebt over wie je..
Lees meer