Visitekaartjes in deze tijd
Visitekaartjes horen erbij; zelfs tijdens corona! LinkedIn maakt het gelukkig veel gemakkelijker om je zakelijke contacten overzichtelijk te houden maar toch zijn visitekaartjes allesbehalve overbodig. Het uitwisselen van visitekaartjes aan het begin of juist aan het einde van een gesprek blijft bij veel mensen nog steeds vaste prik. Wees daarom slim en zorg ervoor dat jouw visitekaartje de aandacht trekt. Een gewaagd ontwerp, aparte papiersoort of juist een bijzondere vorm zorgen er gegarandeerd voor dat je de aandacht van je gesprekspartner hebt. We geven je enkele tips over je eigen visitekaartje maken.
Visitekaartjes maken
Het ontwerpen van een visitekaartje is niet ingewikkeld maar er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Allereerst wil je natuurlijk dat je logo mooi (en in een goede resolutie!) op je kaartje staat en dat contactgegevens goed leesbaar zijn. Zo is een geel lettertype op een wit kaartje bijvoorbeeld niet erg handig en kun je beter spaties tussen de cijfers van je telefoonnummer plaatsen. Vergeet ook niet om goed te controleren of bijvoorbeeld je adres en website goed geschreven zijn; een foutje is zo gemaakt! Heb je jouw kaartje helemaal af en ben je tevreden met het resultaat? Dan is het tijd om je kaartje te laten drukken. Dit is de tijd om na te denken over papiersoort, de afwerking en of je bijvoorbeeld een verhoogde glans op je kaartje wil. Je kunt het zo luxe maken als je zelf wilt!
Visitekaartjes laten maken
De mogelijkheden voor een uniek visitekaartje dat écht past bij jouw bedrijf zijn enorm. Als je creatief bent of heel duidelijk voor ogen hebt wat je wilt kun je prima zelf je kaartje ontwerpen en laten drukken. Toch kiezen nog veel bedrijven ervoor om het laten ontwerpen van een visitekaartje uit te besteden. Een marketingbureau is namelijk vaak beter op de hoogte van de laatste trends en kan helpen bij het creëren van een uitstraling die goed aansluit op de doelgroep.