Visitekaartjes horen erbij; zelfs tijdens corona! LinkedIn maakt het gelukkig veel gemakkelijker om je zakelijke contacten overzichtelijk te houden maar toch zijn visitekaartjes allesbehalve overbodig. Het uitwisselen van visitekaartjes aan het begin of juist aan het einde van een gesprek blijft bij veel mensen nog steeds vaste prik. Wees daarom slim en zorg ervoor dat jouw visitekaartje de aandacht trekt. Een gewaagd ontwerp, aparte papiersoort of juist een bijzondere vorm zorgen er gegarandeerd voor dat je de aandacht van je gesprekspartner hebt. We geven je enkele tips over je eigen visitekaartje maken.
Het ontwerpen van een visitekaartje is niet ingewikkeld maar er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Allereerst wil je natuurlijk dat je logo mooi (en in een goede resolutie!) op je kaartje staat en dat contactgegevens goed leesbaar zijn. Zo is een geel lettertype op een wit kaartje bijvoorbeeld niet erg handig en kun je beter spaties tussen de cijfers van je telefoonnummer plaatsen. Vergeet ook niet om goed te controleren of bijvoorbeeld je adres en website goed geschreven zijn; een foutje is zo gemaakt! Heb je jouw kaartje helemaal af en ben je tevreden met het resultaat? Dan is het tijd om je kaartje te laten drukken. Dit is de tijd om na te denken over papiersoort, de afwerking en of je bijvoorbeeld een verhoogde glans op je kaartje wil. Je kunt het zo luxe maken als je zelf wilt!
De mogelijkheden voor een uniek visitekaartje dat écht past bij jouw bedrijf zijn enorm. Als je creatief bent of heel duidelijk voor ogen hebt wat je wilt kun je prima zelf je kaartje ontwerpen en laten drukken. Toch kiezen nog veel bedrijven ervoor om het laten ontwerpen van een visitekaartje uit te besteden. Een marketingbureau is namelijk vaak beter op de hoogte van de laatste trends en kan helpen bij het creëren van een uitstraling die goed aansluit op de doelgroep.
Je logo is misschien wel het belangrijkste onderdeel van je merkidentiteit. Het is voor de meeste mensen de eerste kennismaking met een bedrijf en wordt daarnaast in vrijwel alle marketinguitingen..
Lees meerIn deze handleiding leggen we je uit wat een favicon is, hoe je deze het handigst zelf kunt creëren én hoe je hem vervolgens zelf toevoegt aan jouw WordPress website…
Lees meerWe helpen je graag op weg met het ontwerpen van een fantastisch logo. De professionaliteit van een logo hangt namelijk van verschillende factoren af, zoals originaliteit, leesbaarheid en kwaliteit. Een..
Lees meerVind je het leuk om creatief bezig te zijn voor jouw bedrijf? Wij geven je vier korte tips die je een eind op weg helpen. Canva Voor wie de Adobe..
Lees meerWil je zelf aan de slag met het ontwerpen van een folder of flyer voor jouw bedrijf? Zit je al een uur te staren naar een leeg vel, omdat je..
Lees meer