Do’s en dont’s van LinkedIn

vrijdag 3 maart, 2023

LinkedIn is een krachtig platform om zowel jezelf als je bedrijf zichtbaar te maken bij je doelgroep en tevens je netwerk uit te breiden. Daarom geven wij wat praktische tips van wat de do’s en dont’s zijn zodat jij het maximale uit LinkedIn kan halen.

De do’s van LinkedIn?

Houd je LinkedIn pagina up to date

Je LinkedIn profiel is een belangrijke tool om informatie te delen. Het is belangrijk dat alle informatie en gegevens up to date zijn zodat profielbezoekers voorzien zijn van de juiste informatie. Denk onder andere aan een actuele profielfoto, contactgegevens, eventuele updates met nieuwe projecten of prijzen enzovoorts.

Maak gebruik van zoekwoorden

Maak gebruik van de juiste zoekwoorden. Niet alleen zoekmachines zoals Google maar ook LinkedIn pikt zoekwoorden op. Gebruik daarom de zoekwoorden waar je (potentiële) klanten op zoeken in je LinkedIn profiel zodat je beter vindbaar wordt.

Post regelmatig nieuwe content

Wees actief en post regelmatig zodat mensen je niet vergeten. Deel relevante maar ook interessante content voor je netwerk. Bedenk hierbij altijd goed wat de toegevoegde waarde is van jouw post en of mensen er aandacht aan zouden besteden.

Houd het professioneel en zakelijk

Vergeet niet dat LinkedIn een zakelijk platform is. Plaats er dus geen (persoonlijke) berichten op zoals je dat op andere sociale media platformen zou doen. Deel alleen zakelijke informatie met een persoonlijke noot.

Maak connecties

Wees niet bang om connecties te maken. LinkedIn biedt namelijk vele kansen om klanten te vinden of eventuele samenwerkingen. Zorg er dus voor dat je connecties maakt met potentiële klanten en interessante mensen.

Wat zijn de dont’s van LinkedIn?

Naast de do’s zijn er natuurlijk ook een aantal don’ts op LinkedIn. Lees snel verder voor de meest gemaakte fouten op LinkedIn.

Je connecties spammen

Niets vervelender dan spam berichten in je inbox. Wanneer je spamberichten stuurt naar je connecties is er een grote kans dat deze connecties zich gaan irriteren en in het ergste geval kunnen ze je verwijderen. Het is belangrijk om goede zakenrelaties te onderhouden dus wees zuinig op je netwerk en verstuur geen spam als privébericht.

De tijdlijn vol spammen

Het is belangrijk om regelmatig te posten zodat je onder de aandacht blijft maar vermijd spammen. Je kan actief blijven door eens per dag te posten maar geen 5 posts op een dag. Plaats alleen de meest belangrijke of waardevolle berichten zodat je netwerk niet overdonderd wordt. Je kan gebruik maken van LinkedIn Stories voor andere berichten.

Niet werkende links plaatsen

Het gebeurt nog regelmatig dat er een post geplaatst wordt maar dat de link niet goed werkt. Controleer dus altijd of je link goed werkt wanneer je dit toevoegt in je bericht. Er is namelijk niets vervelender dan een kapotte link of een verkeerde webpagina.

LinkedIn berichten gebruiken als verkoopkanaal

Je wil natuurlijk je bedrijf presenteren op LinkedIn maar promoot niet alleen je producten of diensten om te verkopen. Ook dit kunnen mensen ervaren als spam en daar houdt niemand van. Probeer daarom ook bijvoorbeeld kennis te delen dat relevant is voor je netwerk en klanten.

Reacties negeren

Blijf je LinkedIn berichten goed monitoren. Als iemand de moeite doet om een reactie te plaatsen onder een post of een vraag stellen, zorg er dan voor dat je een reactie teruggeeft. Door de kleine interacties kunnen er waardevolle relaties ontstaan.

Business model canvas

De blauwdruk voor succesvol ondernemen Als ondernemer bevind je je in een voortdurend veranderende omgeving waarin het cruciaal is om je bedrijfsstrategieën te optimaliseren en aan te passen. Veel bedrijven gebruiken graag de bekende SWOT-Analyse voor het bepalen van...

SWOT Analyse: voorbeelden en uitleg

De kracht van SWOT analyse voor ondernemers Als ondernemer ben je voortdurend bezig met het nemen van belangrijke beslissingen die de koers van je bedrijf bepalen. Of je nu een start-up runt of een gevestigde ondernemer bent, het begrijpen en effectief toepassen van...

Klanttevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek: Het geheim achter succesvolle bedrijven Klanttevredenheid is de levensader van elk bedrijf. Tevreden klanten zijn niet alleen loyaler, maar ze kunnen ook fungeren als ambassadeurs die positieve mond-tot-mondreclame genereren. Om te...

CEO betekenis, rol en verantwoordelijkheden

Een CEO (Chief Executive Officer) is een belangrijke positie binnen een bedrijf. In dit artikel zullen we de CEO betekenis uitlichten en rol van een CEO verkennen, inclusief de verantwoordelijkheden, het verschil tussen een CEO en een CFO, het verschil tussen een CEO...

De perfecte domeinnaam, bestaat het nog?

Wil jij een fantastische domeinnaam voor je bedrijf, maar weet je niet waar te beginnen? Geen paniek! Het bedenken van een sterke domeinnaam is als het vinden van een naald in een hooiberg, maar dan zonder het stekenrisico. Misschien heb je al uren of dagen gepiekerd,...

10+ beste boekhoudprogramma’s voor starters

Boekhouden, factureren en uren registreren: het zijn niet de leukste klusjes als ondernemer. Gelukkig zijn er genoeg boekhoudprogramma's die het allemaal een stuk makkelijker maken. Hieronder vind je de leukste programma's op een rijtje, inclusief hun voordelen en...

De meest gemaakte fouten bij Facebook Advertenties

‘Adverteren op Facebook werkt niet voor mijn bedrijf!’ Herken jij jezelf hierin? Dan kan dit artikel je wellicht op weg helpen. Facebookadvertenties kunnen effectief bijdragen aan de groei van je onderneming wanneer je het goed inzet. Toch zijn ondernemers zich vaak...

Hashtagonderzoek: zo vind je de juiste hashtags

Wat zijn hashtags? Een hashtag (#) zie je vaak onderaan een bericht of in de tekst op social media. Soms zie je complete lappen tekst aan hashtags bij berichten. Maar wat is nu het nut van deze tags en waar kun je ze zelf voor gebruiken? We leggen je uit hoe je zelf...

10 tips om jouw website te verbeteren!

Wij hebben 10 praktische tips voor je verzameld waarmee je jouw website kunt verbeteren. Of het nu gaat om het versnellen van de laadtijd, het gebruik van sterke afbeeldingen of het creëren van een duidelijke navigatie, met deze tips kun je ervoor zorgen dat jouw...

De Facebook-pixel: Wat is het en wat kun je er mee?

We hebben allemaal wel eens gehoord van de Facebook Pixel, maar wat is het eigenlijk? In de meest eenvoudige bewoordingen is de Facebook Pixel een stukje code dat je op je website plaatst. Het volgt de interacties van gebruikers op je website en rapporteert deze terug...

5 Super Tips om te knallen met jouw bedrijfspagina op Instagram!

Instagram is een van de meest gebruikte social media-platforms ter wereld, met miljoenen actieve gebruikers. Voor bedrijven biedt Instagram een unieke kans om hun merk te promoten en hun doelgroep te bereiken. Hier zijn vijf super tips om jouw bedrijfspagina op...

Succesvolle Tips Voor Jouw Social Media Strategie: Hoe Je Jouw Volgers Veroverd

Als het gaat om social media, kan het een ware jungle lijken. Welk platform moet je gebruiken? Hoe moet je jouw content creëren? Hoe vaak moet je posten? En wat is de beste manier om jouw volgers te laten groeien? Maar geen zorgen, wij hebben hier de ultieme gids voor...

Interessante content voor jouw website? Sure thing!

Een website zonder interessante content is als een menukaart zonder gerechten: het nodigt niet uit en je verlaat al snel het restaurant. Daarom is het belangrijk om als bedrijf interessante content te bieden aan je bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw content...

Gerelateerde artikelen

Business model canvas

Business model canvas

De blauwdruk voor succesvol ondernemen Als ondernemer bevind je je in een voortdurend veranderende omgeving waarin het cruciaal is om je bedrijfsstrategieën te optimaliseren en aan te passen. Veel bedrijven gebruiken graag de bekende SWOT-Analyse voor het bepalen van...

SWOT Analyse: voorbeelden en uitleg

SWOT Analyse: voorbeelden en uitleg

De kracht van SWOT analyse voor ondernemers Als ondernemer ben je voortdurend bezig met het nemen van belangrijke beslissingen die de koers van je bedrijf bepalen. Of je nu een start-up runt of een gevestigde ondernemer bent, het begrijpen en effectief toepassen van...

Klanttevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek

Klanttevredenheidsonderzoek: Het geheim achter succesvolle bedrijven Klanttevredenheid is de levensader van elk bedrijf. Tevreden klanten zijn niet alleen loyaler, maar ze kunnen ook fungeren als ambassadeurs die positieve mond-tot-mondreclame genereren. Om te...

CEO betekenis, rol en verantwoordelijkheden

CEO betekenis, rol en verantwoordelijkheden

Een CEO (Chief Executive Officer) is een belangrijke positie binnen een bedrijf. In dit artikel zullen we de CEO betekenis uitlichten en rol van een CEO verkennen, inclusief de verantwoordelijkheden, het verschil tussen een CEO en een CFO, het verschil tussen een CEO...

De perfecte domeinnaam, bestaat het nog?

De perfecte domeinnaam, bestaat het nog?

Wil jij een fantastische domeinnaam voor je bedrijf, maar weet je niet waar te beginnen? Geen paniek! Het bedenken van een sterke domeinnaam is als het vinden van een naald in een hooiberg, maar dan zonder het stekenrisico. Misschien heb je al uren of dagen gepiekerd,...