De Facebook-pixel is een hulpmiddel waarmee je de effectiviteit van je advertenties kunt meten en inzicht krijgt in de acties die hieruit voortkomen.
Met deze pixel zorg je er voor dat jouw advertentie aan de juiste mensen wordt weergeven. Zo kun je ’targetten’ op mensen die een specifieke pagina hebben bezocht of een gewenste actie op je website hebben uitgevoerd. Daarnaast kun je met de Facebook-pixel de verkoop stimuleren, door de advertentie te weergeven aan mensen die de meeste kans hebben om een aankoop te doen. Last but not least, je meet jouw advertentieresultaten. Je krijgt meer inzicht in de effecten door te meten wat er gebeurt op jouw website wanneer mensen deze te zien krijgen.
Je hebt voor het activeren een website (waarvan je de code kunt aanpassen) nodig. Je kunt in gebeurtenisbeheer op jouw pagina een pixel aanmaken. Dit wordt stap voor stap uitgelegd in deze handige installatiegids van Facebook zelf. Wanneer je jouw pixel hebt aangemaakt, ben je klaar om de pixelcode toe te voegen op jouw website. Hier zijn verschillende opties voor: handmatig de code aanpassen, iemand anders jouw code laten aanpassen of partnerintegratie gebruiken.
De pixel wordt geactiveerd wanneer iemand actie onderneemt op jouw website, zoals het toevoegen van een artikel aan het winkelmandje of het doen van een aankoop. De pixel registreert deze acties (gebeurtenissen) en jij kunt ze bekijken op de Facebook-pixelpagina in Gebeurtenisbeheer. Zoals eerder beschreven, kun je deze klanten nu opnieuw bereiken via Facebook-advertenties.
Lukt het niet helemaal? We helpen je graag.
Start met Gemak is er voor mensen die passie hebben voor het ondernemerschap. Starter of doorgewinterde ondernemer; wij maken geen onderscheid. Wij zijn van mening dat professionele marketing voor iedereen toegankelijk moet zijn.
Wil je weten hoe? Lees hier meer over ons en over onze werkwijze.
LinkedIn is een krachtig platform om zowel jezelf als je bedrijf zichtbaar te maken bij je doelgroep en tevens je netwerk uit te breiden. Daarom geven wij wat praktische tips..
Lees meer‘Adverteren op Facebook werkt niet voor mijn bedrijf!’ Herken jij jezelf hierin? Dan kan dit artikel je wellicht op weg helpen. Facebookadvertenties kunnen effectief bijdragen aan de groei van je..
Lees meerWat is Facebook en Instagram shopping? Zowel Instagram als Facebook zijn vrijwel onmisbaar voor jou als ondernemer. Zeker als je je bedenkt dat er dagelijks 500 miljoen actieve Instagram gebruikers..
Lees meerGrote kans dat je er al iets over hebt gehoord of uitnodigingen langs hebt zien komen. Een nieuw Social media platform genaamd Clubhouse doet zijn opmars. Maar wat is Clubhouse..
Lees meerAan de slag met jouw social media In dit handboek geven we jou de basis voor jouw social media strategie. Je wordt aan het denken gezet over de doelen van..
Lees meer