De Facebook-pixel 💡 | Start Met Gemak helpt jou met marketing

De Facebook-pixel 💡

terug

Je hebt er vast wel eens van gehoord, maar wat is het en wat kun je ermee?

De Facebook-pixel is een hulpmiddel waarmee je de effectiviteit van je advertenties kunt meten en inzicht krijgt in de acties die hieruit voortkomen.

Met deze pixel zorg je er voor dat jouw advertentie aan de juiste mensen wordt weergeven. Zo kun je ‘targetten’ op mensen die een specifieke pagina hebben bezocht of een gewenste actie op je website hebben uitgevoerd. Daarnaast kun je met de Facebook-pixel de verkoop stimuleren, door de advertentie te weergeven aan mensen die de meeste kans hebben om een aankoop te doen. Last but not least, je meet jouw advertentieresultaten. Je krijgt meer inzicht in de effecten door te meten wat er gebeurt op jouw website wanneer mensen deze te zien krijgen.

 

Hoe installeer je de Facebook-pixel?

Je hebt voor het activeren een website (waarvan je de code kunt aanpassen) nodig. Je kunt in gebeurtenisbeheer op jouw pagina een pixel aanmaken. Dit wordt stap voor stap uitgelegd in deze handige installatiegids van Facebook zelf. Wanneer je jouw pixel hebt aangemaakt, ben je klaar om de pixelcode toe te voegen op jouw website. Hier zijn verschillende opties voor: handmatig de code aanpassen, iemand anders jouw code laten aanpassen of partnerintegratie gebruiken.

 

Geïnstalleerd en nu?

De pixel wordt geactiveerd wanneer iemand actie onderneemt op jouw website, zoals het toevoegen van een artikel aan het winkelmandje of het doen van een aankoop. De pixel registreert deze acties (gebeurtenissen) en jij kunt ze bekijken op de Facebook-pixelpagina in Gebeurtenisbeheer. Zoals eerder beschreven, kun je deze klanten nu opnieuw bereiken via Facebook-advertenties.

Lukt het niet helemaal? We helpen je graag.

 

Start met Gemak is er voor mensen die passie hebben voor het ondernemerschap. Starter of doorgewinterde ondernemer; wij maken geen onderscheid. Wij zijn van mening dat professionele marketing voor iedereen toegankelijk moet zijn.

Wil je weten hoe? Lees hier meer over ons en over onze werkwijze.

Meer over dit onderwerp:

Tips & Tricks

Vijf starters tips voor jouw bedrijfspagina op Instagram! 📸

Korte praktische tips om aan de slag te gaan met jouw zakelijke Instagram. 1. Begin met het bedenken van een strategie of doel. Wat wil je bereiken met jouw kanaal? Stel SMART doelstellingen op en controleer ook tussentijds of het […] Lees verder »

Tips & Tricks

Vier tips voor jouw Social Media strategie 🔍

Een effectieve Social Media strategie Voelt Social Media voor jou als een verplichting en een last? Maak het jezelf dan niet te ingewikkeld en ga aan de slag met deze praktische tips. 1. Zorg ervoor dat jouw berichten aansluiten bij […] Lees verder »