Hoe schrijf je een killer ‘over ons’ pagina?

vrijdag 3 maart, 2023

Ik weet het, het is niet bepaald de meest sexy pagina op je website. Maar toch is het belangrijk om hier de nodige aandacht aan te besteden. Het is namelijk dé pagina waar je je bedrijf kunt neerzetten als menselijk en vertrouwenswaardig. In dit artikel geef ik je tips om van jouw ‘over ons’ pagina een onweerstaanbare pagina te maken.

Tip 1: Laat jezelf zien

Oké, het klinkt misschien een beetje gek, maar laat jezelf zien! Je bezoekers willen graag weten met wie ze te maken hebben. Probeer daarom een persoonlijke toon te gebruiken op je ‘over ons’ pagina. Spreek in de ik-, of wij-vorm, zodat je je bedrijf kunt neerzetten als een persoon in plaats van een anonieme entiteit.

Tip 2: Denk als je bezoeker

Je ‘over ons’ pagina gaat natuurlijk voornamelijk over jouw onderneming, maar denk ook aan de behoeften van je doelgroep. Bedenk wat je bezoeker graag van je wil weten. Communiceer wie je bent, wat je doet, voor wie je het doet en vooral wat de toegevoegde waarde is van jouw onderneming. Zo laat je zien dat je hun vragen en problemen begrijpt en presenteer je jouw bedrijf als de oplossing voor hun probleem.

Tip 3: Vertel je verhaal

Mensen houden van verhalen. Dus waarom zou je niet jouw bedrijfsverhaal delen op je ‘over ons’ pagina? Leg uit waarom je bedrijf doet wat het doet, wat je drijfveren zijn en eventuele toekomstplannen. Maak er geen saaie opsomming van, maar een verhaal dat goed leesbaar is en vol zit met gevoel. Het maakt het namelijk interessanter voor de lezer als ze jouw bedrijf beter kunnen begrijpen.

Tip 4: Wees eerlijk en specifiek

Het doel van een ‘over ons’ pagina is natuurlijk om een indruk te geven van het bedrijf en daarmee vertrouwen te winnen. Maar let op: ga niet overdrijven en je bedrijf ophemelen. Wees eerlijk en specifiek. Wanneer je claimt dat je bedrijf bijvoorbeeld ‘de beste service biedt’, onderbouw dit dan met bewijsstukken. Laat zien hoe je de beste service biedt en voeg eventuele feiten of voorbeelden toe, zoals ervaringsverhalen van anderen. Zo zorg je ervoor dat jouw verhaal krachtiger wordt.

Tip 5: Voeg een Call-to-Action toe

Je hebt de bezoeker meegenomen in je mooie verhaal en nu is het tijd om de volgende stap te zetten. Voeg daarom een Call-to-Action toe aan het einde van je ‘over ons’ pagina. Wat wil je graag dat de bezoeker doet wanneer hij of zij de pagina heeft gelezen? Bijvoorbeeld een andere pagina op je website bekijken, contact opnemen of zich inschrijven voor je nieuwsbrief?

3 zoekmachine marketing tools voor een super positie (SEMrush, Ahrefs, Majestic)

Een gedetailleerde vergelijking van de top Online Marketing Zoekmachine Tools: SEMrush, Ahrefs en Majestic In de digitale wereld van vandaag is online marketing de sleutel tot het vestigen van een sterke online aanwezigheid en het bereiken van uw doelgroep. Het succes...

SSL certificaat, wat is het?

Wat is een SSL-certificaat Misschien zegt de term SSL-certificaat je niet veel maar je hebt het vast wel eens gezien op een website. Het is te herkennen aan het slotje vooraan in de adresbalk. SSL-certificaat (oftewel: Secure Sockets Layer) is een bestand dat voor een...

Een goeie tekst schrijven: zo doe je dat!

Een goede website is essentieel voor elk bedrijf dat online zichtbaar wil zijn en klanten wil aantrekken. Maar wat maakt een website succesvol? Veel mensen denken dat het draait om mooie foto's en een aantrekkelijk ontwerp. Hoewel deze aspecten zeker belangrijk zijn,...

5 redenen om een huisstijl te hebben

Wat is een huisstijl precies? Een huisstijl heeft betrekking op alle visuele elementen die een bedrijf gebruikt om zichzelf te presenteren aan de buitenwereld. Hieronder verstaan we onder andere het logo, kleuren, typografie, iconen en andere grafische elementen die...

Is er verschil tussen een column en een blog?

Laten we eerlijk zijn, de meesten van ons hebben geen flauw idee wat het verschil is tussen een column en een blog. Ze lijken misschien op elkaar, maar ze hebben totaal verschillende persoonlijkheden. Een column is een kort stukje tekst dat meestal wordt geschreven...

Een blogpagina op je website. Zinvol of onzin?

Als eigenaar van een website vraag je je misschien af of het de moeite waard is om een ​​blogsectie op te nemen op je site. Bloggen kan immers tijdrovend zijn en het kan lastig zijn om de juiste inhoud te produceren die je publiek aanspreekt. Maar is bloggen op je...

De perfecte domeinnaam, bestaat het nog?

Wil jij een fantastische domeinnaam voor je bedrijf, maar weet je niet waar te beginnen? Geen paniek! Het bedenken van een sterke domeinnaam is als het vinden van een naald in een hooiberg, maar dan zonder het stekenrisico. Misschien heb je al uren of dagen gepiekerd,...

Zo herken je een goede website

Je hebt vast wel eens een website bezocht waarvan je dacht: "wat een chaos!" of "waar moet ik in hemelsnaam beginnen?". Een website kan een geweldige tool zijn om jezelf of je bedrijf online te presenteren, maar alleen als het goed is gemaakt. Dus, waar moet een...

5 redenen om Google Analytics te koppelen aan WordPress

Google Analytics is een handige tool die diepgaande inzichten biedt in de prestaties van je app of website. Het kan enige tijd kosten voordat je begrijpt hoe deze tool werkt en wat de voordelen zijn, maar dat is het zeker waard. We bespreken eerst 5 redenen om Google...

Google Page Experience Update – Wat is het?

Google vindt de ervaring die een bezoeker op een website heeft ontzettend belangrijk. Daarom komt de populaire zoekmachine vanaf deze maand met een nieuwe update om dit te optimaliseren voor de website bezoeker. Maar wat houdt de page experience in? Wat betekent dit...

Google Ads vs. SEO: Starten met online marketing

Wil jij gaan starten met online marketing? Dan ken je deze begrippen misschien wel: SEA (Search Engine Advertising / Google Ads) en SEO (Search Engine Optimization). Eigenlijk staan ze allebei gewoon voor bovenaan in Google gevonden worden. Maar er zijn dus twee...

Hoe werken domeinnamen en hosting?

Domeinnamen en hosting zorgen ervoor dat jouw website online is. We leggen je zo simpel eenvoudig mogelijk uit hoe dit in zijn werk gaat. Wat is een domeinnaam? Jouw domeinnaam is een uniek adres op het internet. Onze domeinnaam is startmetgemak.nl. Normaal gesproken...

7 tips om goede teksten te schrijven

Mooie foto's en goede teksten maken een website. In dit artikel gaan we het hebben over de kracht van goede teksten. Een goede tekst spreekt jouw doelgroep aan, is gemakkelijk te lezen en zet aan tot actie. We geven je 7 praktische tips om teksten te schrijven. 1....

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een gratis tool van Google waarmee bedrijven zichzelf kunnen promoten en online vindbaar kunnen maken. Deze tool stelt bedrijven in staat om hun bedrijfsinformatie zoals adres, openingstijden, contactgegevens, foto's, reviews en meer op Google...

10 tips om jouw website te verbeteren!

Wij hebben 10 praktische tips voor je verzameld waarmee je jouw website kunt verbeteren. Of het nu gaat om het versnellen van de laadtijd, het gebruik van sterke afbeeldingen of het creëren van een duidelijke navigatie, met deze tips kun je ervoor zorgen dat jouw...

Gerelateerde artikelen

SSL certificaat, wat is het?

SSL certificaat, wat is het?

Wat is een SSL-certificaat Misschien zegt de term SSL-certificaat je niet veel maar je hebt het vast wel eens gezien op een website. Het is te herkennen aan het slotje vooraan in de adresbalk. SSL-certificaat (oftewel: Secure Sockets Layer) is een bestand dat voor een...

Een goeie tekst schrijven: zo doe je dat!

Een goeie tekst schrijven: zo doe je dat!

Een goede website is essentieel voor elk bedrijf dat online zichtbaar wil zijn en klanten wil aantrekken. Maar wat maakt een website succesvol? Veel mensen denken dat het draait om mooie foto's en een aantrekkelijk ontwerp. Hoewel deze aspecten zeker belangrijk zijn,...

5 redenen om een huisstijl te hebben

5 redenen om een huisstijl te hebben

Wat is een huisstijl precies? Een huisstijl heeft betrekking op alle visuele elementen die een bedrijf gebruikt om zichzelf te presenteren aan de buitenwereld. Hieronder verstaan we onder andere het logo, kleuren, typografie, iconen en andere grafische elementen die...

Is er verschil tussen een column en een blog?

Is er verschil tussen een column en een blog?

Laten we eerlijk zijn, de meesten van ons hebben geen flauw idee wat het verschil is tussen een column en een blog. Ze lijken misschien op elkaar, maar ze hebben totaal verschillende persoonlijkheden. Een column is een kort stukje tekst dat meestal wordt geschreven...