De ‘Over ons’ pagina is wellicht een van de moeilijkste pagina’s om te schrijven. Vaak ontbreekt dit bij bedrijven terwijl het een gemiste kans is; mensen doen namelijk graag zaken met mensen, niet met bedrijven. Door een ‘over ons’ pagina te schrijven, kan je vertrouwen opwekken en de (potentiële) klant laten weten waarom ze bij jou aan het juiste adres zijn.
In dit artikel geven wij tips om een sterke ‘over ons’ -pagina te schrijven voor jouw bedrijf.
Tip 1: Maak het persoonlijk
Belangrijk is om te onthouden dat je in de tekst ‘over ons’ geen reclame maakt voor je product of dienst! De bezoekers die naar de ‘over ons’ pagina gaan zijn vaak al geïnteresseerd in jouw product of dienst maar willen graag meer te weten komen over de mensen achter het merk. Probeer het daarom een persoonlijke toon te geven. Spreek in de ik-, of wij-vorm zodat je je bedrijf neer kan zetten als persoon.
Tip 3: Denk vanuit de bezoeker
Ondanks dat de ‘over ons’ pagina voornamelijk gaat over jouw onderneming, is het goed om de behoeften van je doelgroep centraal te stellen. Bedenk goed wat je bezoeker graag van je wil weten. Communiceer hierbij wie je bent, wat je doet, voor wie je het doet en vooral wat de toegevoegde waarde is van jouw onderneming. Zo kan je laten zien dat je hun vragen en problemen begrijpt en vervolgens jouw onderneming presenteren als de oplossing voor hun probleem.
Tip 4: Vertel je verhaal
Je missie en visie kan je toevoegen in je ‘over ons’ pagina maar maak er wel een goed en betrokken verhaal van. Leg uit waarom je bedrijf doet wat het doet, wat je drijfveren zijn en eventuele toekomstplannen. Probeer er geen uitgebreide opsomming van te maken maar een echt verhaal dat goed leesbaar is. Het maakt het namelijk interessanter voor de lezer wanneer je een duidelijke pagina hebt dat vol zit met gevoel.
Tip 4: Wees specifiek en eerlijk
Het doel van een ‘over ons’ pagina is natuurlijk om een indruk te geven van het bedrijf en daarmee vertrouwen te winnen. Ga niet overdrijvend je bedrijf ophemelen maar wees eerlijk. Wanneer je claimt dat je bedrijf bijvoorbeeld ‘de beste service biedt’ onderbouw dit ook met bewijsstukken. Laat zien hoe je de beste service biedt en voeg eventuele feiten of voorbeelden toe zoals ervaringsverhalen van anderen. Zo zorg je ervoor dat jouw verhaal krachtiger wordt.
Tip 5: Voeg een Call-to-action toe
Je hebt de bezoeker meegenomen in je mooi verhaal en sluit het daarmee af? Nee! Geef de bezoeker een mogelijkheid om een actie te ondernemen wanneer ze aan het eind van de pagina komen. Wat wil je graag dat de bezoeker doet wanneer hij of zij de ‘over ons’ pagina heeft gelezen? Denk bijvoorbeeld aan een andere pagina op je website bekijken, contact opnemen of inschrijven voor je nieuwsbrief? Vergeet dan niet om een knop toe te voegen onderaan de pagina zodat zij de mogelijkheid krijgen om zich verder te binden aan je bedrijf.
Hopelijk kan jij aan de slag met de bovenstaande tips. Mocht je toch hulp zoeken om je pagina goed in te richten? Wij denken graag met je mee. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op voor al je vragen.
Google Analytics is een handige tool die diepgaande inzichten biedt in de prestaties van je app of website. Het kan enige tijd kosten voordat je begrijpt hoe deze tool werkt..
Lees meerElk jaar zijn er nieuwe trends op het gebied van websiteontwerpen. De webdesign trends voor dit jaar hebben wij op een rijtje gezet zodat jij je website op een mooie..
Lees meerEen maatwerk website of template website dient als een soort online visitekaartje van een bedrijf. Het is dus voor elke onderneming een van de beste middelen om zich online te..
Lees meerGoogle vindt de ervaring die een bezoeker op een website heeft ontzettend belangrijk. Daarom komt de populaire zoekmachine vanaf deze maand met een nieuwe update om dit te optimaliseren voor..
Lees meerEen gratis website check Vraag jij je af hoe jouw website er op dit moment voor staat? Met de gratis SEO check krijg je direct een overzichtelijke rapportage. Deze kun..
Lees meer