Ik weet het, het is niet bepaald de meest sexy pagina op je website. Maar toch is het belangrijk om hier de nodige aandacht aan te besteden. Het is namelijk dé pagina waar je je bedrijf kunt neerzetten als menselijk en vertrouwenswaardig. In dit artikel geef ik je tips om van jouw ‘over ons’ pagina een onweerstaanbare pagina te maken.
Tip 1: Laat jezelf zien
Oké, het klinkt misschien een beetje gek, maar laat jezelf zien! Je bezoekers willen graag weten met wie ze te maken hebben. Probeer daarom een persoonlijke toon te gebruiken op je ‘over ons’ pagina. Spreek in de ik-, of wij-vorm, zodat je je bedrijf kunt neerzetten als een persoon in plaats van een anonieme entiteit.
Tip 2: Denk als je bezoeker
Je ‘over ons’ pagina gaat natuurlijk voornamelijk over jouw onderneming, maar denk ook aan de behoeften van je doelgroep. Bedenk wat je bezoeker graag van je wil weten. Communiceer wie je bent, wat je doet, voor wie je het doet en vooral wat de toegevoegde waarde is van jouw onderneming. Zo laat je zien dat je hun vragen en problemen begrijpt en presenteer je jouw bedrijf als de oplossing voor hun probleem.
Tip 3: Vertel je verhaal
Mensen houden van verhalen. Dus waarom zou je niet jouw bedrijfsverhaal delen op je ‘over ons’ pagina? Leg uit waarom je bedrijf doet wat het doet, wat je drijfveren zijn en eventuele toekomstplannen. Maak er geen saaie opsomming van, maar een verhaal dat goed leesbaar is en vol zit met gevoel. Het maakt het namelijk interessanter voor de lezer als ze jouw bedrijf beter kunnen begrijpen.
Tip 4: Wees eerlijk en specifiek
Het doel van een ‘over ons’ pagina is natuurlijk om een indruk te geven van het bedrijf en daarmee vertrouwen te winnen. Maar let op: ga niet overdrijven en je bedrijf ophemelen. Wees eerlijk en specifiek. Wanneer je claimt dat je bedrijf bijvoorbeeld ‘de beste service biedt’, onderbouw dit dan met bewijsstukken. Laat zien hoe je de beste service biedt en voeg eventuele feiten of voorbeelden toe, zoals ervaringsverhalen van anderen. Zo zorg je ervoor dat jouw verhaal krachtiger wordt.
Tip 5: Voeg een Call-to-Action toe
Je hebt de bezoeker meegenomen in je mooie verhaal en nu is het tijd om de volgende stap te zetten. Voeg daarom een Call-to-Action toe aan het einde van je ‘over ons’ pagina. Wat wil je graag dat de bezoeker doet wanneer hij of zij de pagina heeft gelezen? Bijvoorbeeld een andere pagina op je website bekijken, contact opnemen of zich inschrijven voor je nieuwsbrief?